КА ПОЕТИЦИ СМРТИ: КОМПАРАТИВНА И ЕСТЕТСКА ПРОМИШЉАЊА

Autori

  • Стефано Ботеро Универзитет Ка Фоскари, Венеција

DOI:

https://doi.org/10.21618/fil2225323b

Ključne reči:

смрт, поетика, књижевност, савремено, естетика, компаративно, теорија

Apstrakt

Овај чланак представља студију која се бави питањем односа између смрти као нечег датог, и естетског контекста стварања књижевног дјела, односно ауторове поетике. Започињући рад једном дубинском анализом књижевности и поетике смрти, аутор намјерава да настави истраживање тако што ће се бавити филозофским и критичким питањима која су повезана са наведеном тематиком те да пружи преглед најважнијих погледа на предмет истраживања. Захваљујући компаративном и трансмедијалном приступу, текст се односи на теорију смрти у књижевности и, у ширем смислу, разматра најважније савремене критичке приједлоге.

Имајући то у виду, предлажу се студије случаја из области књижевности и кинематографије као дио погледа на предмет истраживања са теоријске тачке гледишта. Разматрају се и онтолошке импликације које се тичу настанка умјетничког дјела, у намјери да се продуби однос између поетике смрти и дјела која нису нужно умјетничке и књижевне природе, већ и вид свједочанства.

Reference

Adorno, Theodor W. (1983), Prism, translated by Weber, Samuel, Weber, Shierry, Cambridge: MIT Press.

ID. (2002), Aesthetic Theory, edited by Hullot-Kentor, Robert, London: Continuum.

Agamben, Giorgio (2019), Battito e forma in Scodanibbio, Stefano (2019), Non abbastanza per me. Scritti e taccuini, Macerata: Quodlibet.

Bonito, Vitaniello (1999), Il canto della crisalide: poesia e orfanità, Bologna: Clueb.

Bloom, Harold (1972), “Death and the Native Strain in American Poetry”, Social Research. An International Quarterly of the social sciences 39, no. 3, 449-462.

Budd, Malcom (2003), “The acquaintance principle”, British Journal of Aesthetics, vol. 43, no. 4, 386-39.

Carney, Raymond, Quart, Leonard (2000), The films of Mike Leigh: embracing the world, Cambridge: Cambridge University Press.

Celan, Paul, Char, René (2015), Correspondance (1954-1968), Paris: Gallimard.

Di Giacomo, Giuseppe (1999), Estetica e letteratura. Il grande romanzo tra Ottocento e Novecento, Bari, Roma: Laterza.

Esposito, Roberto (2012) Living Thought. The origins and actuality of Italian Philosophy, translated by Hanaf, Zakiya, Stanford: Stanford University Press.

Fabian, Johannes (1972), “How Others Die – Reflections on the Anthropology of Death”, Social Research. An International Quarterly of the social sciences 39. no. 3, 543-567.

Fubini, Mario (1973), Critica e poesia, Rome: Bonacci Editore.

Fraire, Manuela, Rossanda, Rossana (2008), La perdita, Turin: Bollati Boringhieri.

Kafa, Franz (1931), Te Zürau Aphorisms in Cisco, Michael (2013), “Kafa’s Zurau Aphorisms”, Glossator. Practice and Teory of the Commentary, vol. 8, 1-114.

Leopardi, Giacomo (2015), Zibaldone (English Edition), edited by Caesar, Michael, D’Intino, Franco, ebook, New York: Farrar, Straus and Giroux.

Marti, Mario (1961), “L’epistolario come «genere» e un problema editoriale”, Studi e problemi di critica testuale. Atti del convegno di studi di filologia italiana nel centenario della Commissione per i testi di lingua, Bologna, 7-9 aprile 1960, Bologna: Commissione per i Testi di Lingua, 203-208.

Muzzioli, Francesco (2013), Tutti i versi di Toti, Toti in tutti i versi in Toti, Gianni (2013) Tutti i versi, Rome: Onyx Editrice.

Montinari, Mazzino (editor) (2007), Catalogo della 43a Mostra Internazionale del Nuovo Cinema, Rome: Fondazione Pesaro Nuovo Cinema.

Picard, Michel (1995), La litérature et la mort, Paris: Presses Universitaires de France.

Rehm, Walther (1950), Orpheus: Der Dichter und die Toten: Selbstdeutung und Totenkult bei Novalis-Hölderlin-Rilke, Düsseldorf: L. Schwann.

Robben, Antonius C. G. M. (1991), Death and Anthropology: an introduction in ID. (2018), Death, Mourning, and Burial: A Cross-Cultural Reader, second edition, Hoboken (NJ): John Wiley & Sons.

Rybin, Steven (2012), Terence Malick and the Thought of Film, ebook, Plymouth: Lexington Books.

Savage, Ian (2008), Hölderlin After the Catastrophe: Heidegger, Adorno, Brecht, Rochester (NY): Camden House.

Scruton, Roger V. (1973), Art and imagination. A study in the Philosophy of Mind, Doctoral thesis, Cambridge University Library, internet, accessible in: https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/244964

Scodanibbio, Stefano (2019), Non abbastanza per me. Scritti e taccuini, edited by Agamben, Giorgio, Scodanibbio, Maresa, Macerata: Quodlibet.

Toti, Gianni (2013), Tutti i versi, ebook, Roma: Onyx Editrice.

Wellek, René, Austin, Warren (1956), Theory of literature, New York: Harcourt, Brace & World.

Wärnhjelm, Vera (1996) “L’edizione di carteggi privati. Problemi e metodi”, Actes du XIII congrès des romanistes scandinaves, Jyväskylä, 12-15 august 1996, vol. 2, edited by Mersilao, Outi, Natri, Tejia, Jyväskylä: University of Jyväskylä, 827-837.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-06-30