EKFRAZA KAO NAČIN PRIPOVEDANJA U ROMANU SABO JE STAO OTA HORVATA
DOI:
https://doi.org/10.21618/fil2225372bKljučne reči:
ekfaza, fotografija, Oto Horvat, Sabo je stao, pripovedanje, motiv sećanja/zaboravaApstrakt
U radu se analizira upotreba ekfaze kao retoričkog sredstva u romanu Sabo je stao (2014) Ota Horvata. Ekfaza se ne ograničava samo na polje verbalnog opisa umetničkih dela već se iznosi hipoteza da Horvat na isti način tretira i sećanja, odnosno slike iz prošlosti. Struktura samog romana podseća na flmsku traku koja odmotava sećanja iz lične i zajedničke prošlosti. U poređenjima između ekfastičnih opisa umetničkih i imaginarnih, verovatno nikad neuslikanih fotografija, poseban akcenat stavljen je na izbor leksike, kao i na intertekstualnost.
Reference
Besedeš, Ištvan (1991), „Izbor iz poezije”, preveo Oto Horvat, Pisac – list za književnost, Novi Sad, III/7, 16.
Bogunović, Marko (2015), „Sabo je stao između ekfraze i piktoralnosti književnog izraza”, Trag – časopis za književnost, umetnost i kulturu, X, 42, 76–83.
Celan, Paul (2008), Fuga smrti, preveo Branimir Živojinović, Beograd: Nolit.
Hefernan, Džejms A. V. (2009), „Ekfraza i prikaz”, preveo Igor Cvijanović, Polja, Kulturni centar Novog Sada, 457/LIV, 46–60.
Horvat, Oto (1991), „Nesnimljena fotografija časovničara”, Pisac – list za književnost, Novi Sad, III/7, 17.
Horvat, Oto (1996), Fotografije, Novi Sad: Društvo književnika Vojvodine / Prometej.
Horvat, Oto (2008), Putovati u Olmo, Kraljevo: Narodna biblioteka Stefan Prvovenčani.
Horvat, Oto (2009), Izabrane i nove pesme, Novi Sad: Kulturni centar Novog Sada.
Horvat, Oto (2009), „Vrt – Ekfraza”, Polja, Kulturni centar Novog Sada, 457/LIV, 46–144.
Horvat, Oto (2014), Sabo je stao, Novi Sad: Kulturni centar Novog Sada.
Horvat, Oto (2017), Kao Celanovi ljubavnici, Novi Sad: Akademska knjiga.
Javor, Igor (2013), „Tehnologija ekfraze: vizuelno predstavljanje od antičkog narativa do virtuelne realnosti”, Književna istorija, Institut za književnost i umetnost, Beograd, 151, 685–705.
Jergović, Miljenko (2014), Oto Horvat: Sabo je stao, https://www.jergovic.com/subotnja-matineja/oto-horvat-sabo-je-sta/.
Laković, Aleksandar B. (2009), „Ekfraza kao književna komunikacija i metakomunikacija. Prikaz knjige: Oto Horvat: Putovati u Olmo, Kraljevo, 2008”, Letopis Matice srpske, Matica srpska, Novi Sad, 185, 484/4, 606–609.
Pavlović, Tomislav (2013), „Ekfraza – poetizacija vizuelnog kao sredstvo modern poetske komunikacije”, Kulture u dijalogu. Komunikacija i kulturni uticaji, knj. 4, uredile Aleksandra Vraneš i Ljiljana Marković, 177–188.
Rilke, Rajner Marija (1964), Pesme, preveo Branimir Živojinović, Beograd: Zavod za izdavanje udžbenika Socijalističke republike Jugoslavije.
Roić, Sanja (2021), “Clic! Sulla poesia di Oto Horvat”, NuBe, Università degli Studi di Verona, 2, 430–432, DOI: 10.13136/2724-4202/1088.
Srdić, Srđan (2014), L’innomable u: Horvat, Oto, Sabo je stao, Novi Sad, Kulturni centar Novog Sada, 123–129.
Tarkovski, Andrej (1975), Ogledalo.
Tarkovski, Andrej (1999), Vajanje u vremenu, prevela Umetnička družina „Anonim”, Beograd: Zuhra.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca

Ovaj rad je pod Creative Commons Aуторство-Nekomercijalno-Bez prerade 4.0 Internacionalna licenca.