POVRATAK DINAMICI ORIJENTALIZMA U DELU KAMALE MARKANDAJE THE COFFER DAMS

Autori

  • Ana P. Mužar Univerzitet u Beogradu Filološki fakultet Katedra za engleski jezik, književnost i kulturu

DOI:

https://doi.org/10.21618/fil2226342m

Ključne reči:

postkolonijalni odnos moći Istoka i Zapada, dehumanizacija, tehnološki imperijalizam, binarne opozicije

Apstrakt

Kroz analizu dela Kamale Markandaje The Coffer Dams i oslanjajući se na tumačenja vodećih teoretičara postkolonijalizma, kao što su Baba, Fanon, Said i Jang, ovaj rad istražuje odnos moći Istoka i Zapada u postkolonijalnom periodu tehnološkog imperijalizma Zapada, koji održava dinamiku orijentalizma. Cilj ovog rada je da pokaže kako je stereotipna slika Istoka potvrđena u mehanizovanom tehnološkom svetu, naglašavajući činjenicu da su binarne opozicije kao što su priroda/kultura i civilizovan/necivilizovan nadživele kolonijalizam, opstajući i u postkolonijalnom tehnološkom dobu. Poput kolonijalnog, i neokolonijalni projekat je takođe opravdavan potrebom da se uvede civilizacija u istočni svet, ali ovog puta tehnološkom transformacijom i modernizacijom. Ovaj rad ukazuje na to da mesto Drugog ostaje nepromenjeno u postkolonijalnom zapadnjačkom umu zato što je tehnologija, kao novi oblik moći, izoštrila razliku između superiornosti Zapada i inferiornosti Istoka. Osim toga, očigledno je da se načini potčinjavanja mogu promeniti, ali je želja da se prisvoji, kontroliše i ukroti zemlja

Drugog i dalje prisutna, kao i cena koja se mora platiti – dehumanizacija i mehanizacija ljudskih bića.

Reference

Markandaya, K. (1969), The Coffer Dams. Delhi: Hind Pocket Books.

References

Aithal, S. K. (1987), Indo-British Encounter in Kamala Markandaya’s Novels. Journal of South Asian Literature, 22(2), 49–59. http://www.jstor.org/stable/40872961

Alatas, S. H. (2000), Intellectual Imperialism: Definition, Traits, and Problems. Southeast Asian Journal of Social Science, 28(1), 23–45. http://www.jstor.org/stable/24492998

Bhabha, H. (1992), The World and the Home. Social Text, 31/32, 141–153. https://doi.org/10.2307/466222

Bhabha, H. K. (2004), The Location of Culture. London and New York: Routledge Classics. (Original work published 1994)

Fanon, F. (2008), Black Skin, White Masks (C. L. Markmann, Trans.). London: Pluto Press. (Original work published 1952)

Geetha, P. (1991), Images and Archetypes in Kamala Markandaya’s Novels: A Study in Cultural Ambivalence. The Journal of Commonwealth Literature, 26(1), 169–178. https://doi.org/10.1177/002198949102600113

Jani, P. (2010), Decentering Rushdie: Cosmopolitanism and the Indian Novel in English. Ohio State University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctv16qk377

Said, E. W. (1979), Orientalism. New York: Vintage Books. (Original work published 1978)

Said, E. W. (1994), Culture and Imperialism. New York: Vintage Books. (Original work published 1993)

Young, R. J. C. (2005), Colonial desire: Hybridity in theory, culture and race. London and New York: Routledge. (Original work published 1995)

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-12-31