ПОЗИЦИЈА И УЛОГА ВЕШТИНЕ СЛУШАЊА У ЕНГЛЕСКОМ ЈЕЗИКУ СТРУКЕ: СТАВОВИ СТУДЕНАТА ПОСЛОВНОГ УСМЕРЕЊА

Autori

  • Данијела Г. Кулић Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици Филозофски факултет, Катедра за енглески језик и књижевност
  • Ана Ж. Кажанегра Величковић Београдска академија пословних и уметничких струковних студија Одсек пословних и информатичких студија, Катедра за стране језике

DOI:

https://doi.org/10.21618/fil2327299k

Ključne reči:

вештина слушања, слушање са разумевањем, енглески језик струке, наставни програм

Apstrakt

Рад се бави улогом језичке вештине слушања у процесу учења енглеског као страног језика, развијању језичких компетенција и унапређењу нивоа знања енглеског језика за потребе успешног младог човека у савременом пословном окружењу. Шири тематски оквир овог истраживања јесте развијање интегрисаних језичких вештина у настави енглеског језика струке код студената високих струковних школа пословног усмерења у Србији. У циљу утврђивања улоге вештине слушања у настави испитује се слушање са разумевањем стручних, комплексних и дугачких текстова; заступљеност наставника као извора аудитивног текста; мотивација студената; улога имплицитне ваннаставне вештине слушања; и важност употребе аудио-визуелних садржаја, те изложености аутентичном језичком материјалу у усвајању енглеског језика. Теоријски постулати верификовани су резултатима истраживања заснованог на упитнику на који су одговарали испитаници ‒ студенти пословног усмерења Београдске академије пословних и уметничких струковних студија. Резултати су квантитативно обрађени статистичком методом, те интерпретирани и анализирани у односу на теоријски концепт предочен у раду. Увиди до којих се дошло употребљени су за извођење закључака и конципирање даљег тока и унапређења истраживања и наставних садржаја.

Reference

Baikov, V., Baikov, D., Krylova, E. (2013) Vikipediia i YouTube dlia vsekh. Moskva, DMK Press.

Blagojević, S. (2014) Kompetentnost u razumevanju predavanja iz struke na engleskom jeziku i kako je uvežbavati. Tematski zbornik radova sa konferencije Nauka i savremeni univerzitet: Jezik, književnost i kultura. Filozofski fakultet, Niš, 272–281.

Buck, G. (2001) Assessing Listening. Cambridge, Cambridge University Press.

Demir, M. D., Tavil, Z. M. (2021) The effect of technolog y-based materials on vocational high school students’ listening skill. Journal of Language and Linguistic Studies. 17 (1 special Issue), 448–457.

Flowerdew, J., Miller, L. (2005) Second Language Listening: Theory and Practice. Cambridge, Cambridge University Press.

Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching. Harlow, Pearson Education Limited.

Hedge, T. (2000) Teaching and Learning in the Language Classroom. 1st ed. Oxford, Oxford University Press.

Hutchinson, T., Waters, A. (1987) English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge, Cambridge University Press.

Josifović Elezović, S. (2011) Preduslovi usavršavanja i vrednovanja veštine slušanja u nastavi stranog jezika. Kultura polisa. VIII (16), 175–190.

Kulić, D., Savković, K. (2019) Upotreba Jutjuba u nastavi engleskog jezika na srednjoškolskom nivou. Baština. 49, 129–143.

Kulić, D., Blagojević, S. (2017) A New Concept in FLT: Developing Multiliteracies through Language Skills Integration. Rethinking Tradition in English Language and Literary Studies. 1, 65–80.

Matsuo, S. (2015) Extensive Listening inside and outside the classroom. Humanities Review. Nishinomiya, Kwansei Gakuin University, 20, 109–115.

Metruk, R. (2018) Extensive Listening Practice of EFL Learners with Authentic English Videos. Teaching English with Technology. 18 (4), 3–19.

Nunan, D. (1991) Language Teaching Methodology: A Textbook for Teachers. Ed. C. N. Candlin, Prentice Hall.

O’Malley, J. M., Chamot, A. U. (1990) Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge, Cambridge University Press.

Rost, M. (2002) Teaching and Researching Listening (2nd ed.). Edinburgh, Pearson.

Scrivener, J. (2011) Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford, Macmillan.

Ur, P. (1996) A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge, Cambridge University Press.

Vandergrift, L. (1999) Facilitating second language listening comprehension: acquiring successful strategies. ELT Journal. 53 (3), 168–176.

Vandergrift, L. (2004) Listening to learn or learning to listen. Annual Review of Applied Linguistics. 24, 3–25.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-06-30