МЕТОДОЛОГИЈА ОРГАНИЗАЦИЈЕ ЛИНГВОДИДАКТИЧКОГ МАТЕРИЈАЛА У УЏБЕНИКУ РУСКОГ ЈЕЗИКА НИ ПУХА НИ ПЕРА!
DOI:
https://doi.org/10.21618/fil2123132gKljučne reči:
уџбеник, руски језик, макроструктура уџбеника, структура уџбеничке лекције, језичке компетенције, текстови, систем вежбања, методологија организације лингводидактичког материјалаApstrakt
У датом раду биће представљен нови уџбеник руског језика за одрасле Ни пуха ни пера!, који је намењен почетном учењу руског језика. У раду ће се представити макроструктура датог уџбеника са делимичном анализом свих њених основних делова. Осим макроструктуре, биће представљена и структура уџбеничке лекције у циљу показивања различитих могућности методологије организације лингводидактичког материјала приликом употребе уџбеника. Показаћемо, такође, колико су и на који начин аутори уџбеника следили прописане стандарде за дати ниво, али ћемо и дати препоруке за коришћење уџбеника.
Reference
Ginić, J., N. Ajdžanović, N. Spasić, B. Sabo (2020), Ni puha ni pera! 1. Uchebnik russkogo i͡azyka: ėlementarnyĭ urovenʼ, Beograd: Centar ruskog geografskog društva.
References
Azimov, Ėlʼkhan, Anatoliĭ Shchukin (2009), Novyĭ slovarʼ metodicheskikh terminov i poni͡atiĭ (teorii͡a i praktika obuchenii͡a i͡azykam), Moskva: IKAR.
Ajdžanović, Nataša (2010), „Ilustrativni materijal u aktuelnim radnim sveskama iz ruskog jezika za osnovnu školu u srpskoj govornoj sredini”, Metodički vidici, Filozofski fakultet, Novi Sad, 1, 72–80.
Aĭdzhanovich, Natasha, Elena Ginich (2020), „Lingvokulʼturologicheskiĭ aspekt v uchebnike ni pukha ni pera 1”, sbornik dokladov, Novye vozmozhnosti v obuchenii russkomu iazyku kak inostrannomu i prepodavnii na russkom i ͡ ͡azyke, „Serbii͡a ‒ Rossii͡a”, Ministerstvo nauki i vysshego obrazovanii͡a Rossiĭskoĭ federat͡sii, Nat͡sionalʼnyĭ issledovatelʼskiĭ Nizhegorodskiĭ gosudarstvennyĭ universitet im. N.I. Lobachevskogo, Institut flologii i zhurnalistiki, Nizhniĭ Novgorod, 12‒19.
Ginić, Jelena (2018), „Fonetski stereotip i udžbenici ruskog jezika u Srbiji”, zbornik radova Aktuelni teorijsko-metodološki problemi proučavanja nastave slovenskih jezika, književnosti i kultura, Filološki fakultet, Beograd, 70-90.
Gosudarstvennyĭ standart (2001), Gosudarstvennyĭ standart po russkomu i͡azyku kak inostrannomu. Ėlementarnyĭ urovenʼ, M.‒SPb, https://gct.msu.ru/docs/A1_standart.pdf (pristupљeno 10. 2. 2021).
Končarević, Ksenija (2004), Savremena nastava ruskog jezika. Sadržaji, organizacija, oblici, Beograd: Slavističko društvo Srbije.
Opšti standardi postignuća (2017), Opšti standardi postignuca za kraj osnovnog obrazovanja za strani jezik: priručnik za nastavnike, Zavod za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja, Beograd https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/2017/12/Opstistandardi-postignuca-za-kraj-osnovnog-obrazovanja-za-strani-jezik.pdf (pristupljeno 5. 2. 2021).
Passov, Efim (1988), Urok inostrannogo i͡azyka (v sredneĭ shkole), Moskva: Prosveshchenie.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Aуторство-Nekomercijalno-Bez prerade 4.0 Internacionalna licenca.