FILM GOOD BYE, LENIN! U NASTAVI NEMAČKOG JEZIKA KAO STRANOG JEZIKA
DOI:
https://doi.org/10.21618/fil2328587sKljučne reči:
film, nastava stranog jezika, nemački jezik, samostalno učenje, obrazovni i vaspitni ciljevi.Apstrakt
Film u nastavi stranog jezika ima višestruke funkcije i odgovarajućom obradom može da ispuni puno različitih ciljeva. Najvažnije kod primene filma u nastavi stranog jezika jeste ostvarenje obrazovnih i vaspitnih ciljeva. Na taj način neposredno se osim samostalnog učenja ostvaruje još jedan cilj, a to je priprema učenika za dalji samostalni život.
Cilj ovog rada jeste analiza obrade filma Good bye, Lenin!, koji predstavlja dobru materiju za integraciju u nastavu nemačkog jezika, jer ispunjava sve već navedene ciljeve nastave. Vrednost ovog filma ogleda se i u tome što učenici nakon njegovog gledanja i analize bolje shvataju gradivo, istorijsku i kulturološku pozadinu i što im to može višestruko pomoći u kasnijoj interakciji sa pripadnicima te kulture.
Reference
Abraham, U. (2009) Filme im Deutschunterricht. Bad Schlussenried, Klett Kallmeyer Erhard Erich Verlag, 1–101, 209–224.
Bezdanov-Gostimir, S. (1984) Filmom do ličnosti. Beograd, Institut za film, 7–39.
Bohnekamp, A. & Lang, T. (2005) Literaturverfilmungen. Stuttgart, Philipp Reclam, 9–38.
Brandi, M. L. (1996) Video im Deutschunterricht. Berlin, Langenscheidt.
Đorđević, J. (1962) Dijaslike i nastavni film u školi. Beograd, Savremena škola, 5–71.
Faulstich, W. (2002) Grundkurs Filmanalyse. München, Wilhelm Fink, 7–23.
Gast, W. (1993) Grundbuch: Einführung in Begriffe und Methoden der Filmanalyse. Frankfurt am Main, Moritz Diesterweg, 53–55.
Hickethier, K. (2001) Film und Fernsehanalyse. Stuttgart, Metzler, 23–25.
Hubalek, F. (1967) Integracija audio-vizuelnih sredstava u nastavi. Beograd, Jugoslovenski centar za nastavni i kulturno-prosvetni film, 1–7.
Korte, H. (2004) Einführung in die systematische Filmanalyse: ein Arbeitsbuch. Berlin, Erich Schmidt, 8–25.
Kovačević, D. (2012) Priručnik za interkulturalno učenje kroz dramu. Beograd, Bazaart, 13–16.
Monaco, J. (2012) Film verstehen: Kunst, Technik, Sprache, Geschichte und Theorie des Films und der neuen Medien: mit einer Einführung in Multimedia. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt, 48–52.
Petrić, V. (1968) Uvođenje u film: Kako se stvara film: Kakvo dejstvo ima film. Beograd, Novi dani, 311–323.
Stipančević, A. (2014) Film i kultura u nastavi nemačkog jezika. U: Gudurić, S. & Stefanović, M. Jezici i kulture u vremenu i prostoru III (649–658). Novi Sad, Filozofski fakultet.
Stipančević, A. & Zobenica, N. (2018) Film kao vaspitno-obrazovno sredstvo u nastavi nemačkog jezika: pristupi i strategije njegove implementacije. Nasleđe 39, 101–115.
Surkamp, C. (2010) Metzler Lexikon. Fremdsprachendidaktik. Stuttgart, Weimar: Metzler Verlag, 60–63.
Težak, S. (2002) Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini. Zagreb, Školska knjiga, 7–151.
Točanac, V. (1960) Film i nastava. Beograd, Prosveta, 118–133.
Vrabec, M. (1959) Filmska umetnost i škola. Beograd, Novi dani, 8–100.
Welke, T. & Faistauer, R. (eds.) (2015) Film im DaF/Daz-Unterricht. Wien, Praesens Verlag.
Zobenica, N. & Stipančević, A. (2013) Film Talas u nastavi stranog jezika: Inovacije u nastavi. Novi Sad, Filozofski fakultet, 126–134.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Aуторство-Nekomercijalno-Bez prerade 4.0 Internacionalna licenca.