FILM GOOD BYE, LENIN! U NASTAVI NEMAČKOG JEZIKA KAO STRANOG JEZIKA

Autori

  • Maša Đ. Stojsavljević Divac Univerzitet u Novom Sadu Ekonomski fakultet u Subotici

DOI:

https://doi.org/10.21618/fil2328587s

Ključne reči:

film, nastava stranog jezika, nemački jezik, samostalno učenje, obrazovni i vaspitni ciljevi.

Apstrakt

Film u nastavi stranog jezika ima višestruke funkcije i odgovarajućom obradom može da ispuni puno različitih ciljeva. Najvažnije kod primene filma u nastavi stranog jezika jeste ostvarenje obrazovnih i vaspitnih ciljeva. Na taj način neposredno se osim samostalnog učenja ostvaruje još jedan cilj, a to je priprema učenika za dalji samostalni život.

Cilj ovog rada jeste analiza obrade filma Good bye, Lenin!, koji predstavlja dobru materiju za integraciju u nastavu nemačkog jezika, jer ispunjava sve već navedene ciljeve nastave. Vrednost ovog filma ogleda se i u tome što učenici nakon njegovog gledanja i analize bolje shvataju gradivo, istorijsku i kulturološku pozadinu i što im to može višestruko pomoći u kasnijoj interakciji sa pripadnicima te kulture.

Reference

Abraham, U. (2009) Filme im Deutschunterricht. Bad Schlussenried, Klett Kallmeyer Erhard Erich Verlag, 1–101, 209–224.

Bezdanov-Gostimir, S. (1984) Filmom do ličnosti. Beograd, Institut za film, 7–39.

Bohnekamp, A. & Lang, T. (2005) Literaturverfilmungen. Stuttgart, Philipp Reclam, 9–38.

Brandi, M. L. (1996) Video im Deutschunterricht. Berlin, Langenscheidt.

Đorđević, J. (1962) Dijaslike i nastavni film u školi. Beograd, Savremena škola, 5–71.

Faulstich, W. (2002) Grundkurs Filmanalyse. München, Wilhelm Fink, 7–23.

Gast, W. (1993) Grundbuch: Einführung in Begriffe und Methoden der Filmanalyse. Frankfurt am Main, Moritz Diesterweg, 53–55.

Hickethier, K. (2001) Film und Fernsehanalyse. Stuttgart, Metzler, 23–25.

Hubalek, F. (1967) Integracija audio-vizuelnih sredstava u nastavi. Beograd, Jugoslovenski centar za nastavni i kulturno-prosvetni film, 1–7.

Korte, H. (2004) Einführung in die systematische Filmanalyse: ein Arbeitsbuch. Berlin, Erich Schmidt, 8–25.

Kovačević, D. (2012) Priručnik za interkulturalno učenje kroz dramu. Beograd, Bazaart, 13–16.

Monaco, J. (2012) Film verstehen: Kunst, Technik, Sprache, Geschichte und Theorie des Films und der neuen Medien: mit einer Einführung in Multimedia. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt, 48–52.

Petrić, V. (1968) Uvođenje u film: Kako se stvara film: Kakvo dejstvo ima film. Beograd, Novi dani, 311–323.

Stipančević, A. (2014) Film i kultura u nastavi nemačkog jezika. U: Gudurić, S. & Stefanović, M. Jezici i kulture u vremenu i prostoru III (649–658). Novi Sad, Filozofski fakultet.

Stipančević, A. & Zobenica, N. (2018) Film kao vaspitno-obrazovno sredstvo u nastavi nemačkog jezika: pristupi i strategije njegove implementacije. Nasleđe 39, 101–115.

Surkamp, C. (2010) Metzler Lexikon. Fremdsprachendidaktik. Stuttgart, Weimar: Metzler Verlag, 60–63.

Težak, S. (2002) Metodika nastave filma na općeobrazovnoj razini. Zagreb, Školska knjiga, 7–151.

Točanac, V. (1960) Film i nastava. Beograd, Prosveta, 118–133.

Vrabec, M. (1959) Filmska umetnost i škola. Beograd, Novi dani, 8–100.

Welke, T. & Faistauer, R. (eds.) (2015) Film im DaF/Daz-Unterricht. Wien, Praesens Verlag.

Zobenica, N. & Stipančević, A. (2013) Film Talas u nastavi stranog jezika: Inovacije u nastavi. Novi Sad, Filozofski fakultet, 126–134.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-12-31