ČETIRI BEDEMA: NEUHVATLJIVA NIT SIGURNOSTI

Autori

  • Emir Muhić Univerzitet u Banjoj Luci Filološki fakultet Katedra za anglistiku

DOI:

https://doi.org/10.21618/fil2429313m

Ključne reči:

multimodalni i interdisciplinarni sistemi lingvističke analize, fenomen sigurnosti, iskustvo, percepcija, horizonti spoznaje, četiri metaforička bedema

Apstrakt

Rad posmatra multimodalne i interdisciplinarne mehanizme složenih pojava  u pojmovnom kontekstu na prvom mjestu, a nakon toga se kreće u domen stvarnog i narativnog. Idejna vodilja je fenomen sigurnosti i osjećaja koji se konceptualnim sistemima evocira. Imajući na umu ograničenost dometa čovjekovog djelovanja na horizonte van mogućnosti percepcije, pogled je upućen na fiktivni dio naše kreativnosti u koju iz prvobitnog, zamalo, izvornog koda učitavamo matrice dobro utvrđene iskustvom koje je tipično za čovjekov um, život i sveopštu prirodu. Uz spoznaju da je jezik zapravo sve ono što čini čovjeka u intelektualnom i duhovnom smislu, rad je usmjeren upravo na ligvističke prakse kojima potvrđujemo, poništavamo ili pod znakom pitanja ostavljamo prvobitnu dilemu – da li je sigurnost uhvatljiva, u ili van četiri metaforička, pa i stvarna bedema.

Reference

Blakemore, D. (2002) Linguistic Meaning and Relevance: The Semantics and Pragmatics of Discourse Markers. Cambridge, Cambridge University Press.

Charteris-Black, J. (2004) Corpus Approaches to Critical Metaphor Analysis. Basingstoke/New York: Palgrave MacMillan.

Ensink, T. and C. Sauer (2003). Framing and Perspectivizing in Discourse. Amsterdam: John Benjamins.

Grice, H. P. (1975) Logic and Conversation. Syntax and Semantics: Speech Acts. 41–58.

Gutt, E.A. (1991) Translation and Relevance: Cognition and Context. Oxford, Blackwell.

Hart, C. and D. Lukeš (eds.) (2007) Cognitive Linguistics in Critical Discourse Analysis: Application and Theory. Newcastle: Cambridge Scholars Press.

Halliday, M.A.K. (2013). Halliday’s Introduction to Functional Grammar (4th ed.). Routledge.

Hebb, D.O. (2002) The Organization of Behavior: A Neuropsychological Theory (1st ed.). New York: Psychology Press.

Kesić, D. & Muhić, E. (2015) Concomitant Tutelage Disparities. In: Akbarov, A. (ed.) The Practice of Foreign Language Teaching, Newcastle-upon-Tyne, Cambridge Scholars Publishing, pp. 116–167.

Kesić, D. & Muhić, E. (2019) Connotative facets of meaning in translation within incongruent contexts. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 7 (1), 125–132. DOI: 10.22190/JTESAP1901125K.

Lakoff, G. (1996) Moral Politics: How Liberals and Conservatives Think. Chicago, University of Chicago Press.

Muhić, E. (2023). The Conceptualisation of Personable Villainy and Winsome Knaves: Enter Anakin Skywalker and Coriolanus Snow. Филолог – часопис за језик, књижевност и културу, 14(28). DOI: 10.21618/fil2328259m.

Muhić E. (2021) Kognitivnolingvistički sistemi tekstualne analize. Banja Luka: Filološki fakultet u Banjoj Luci.

Muhić, E. (2018) Metaphors, one author and the written word: suicidal fish swirling in the lochs of Albion and the Balkans. In: Muhić, E. (ed.) Fenomenologija znaienja: jeziike, socio-kognitivne i kulturološke dimenzije domaieg javnog prostora. Banja Luka, Rotari klub, pp. 128–133.

Muhić, E. (2013) Conceptual Scenarios in Contemporary American Political Discourse: (Not) Going It Alone. In: Akbarov, A. & Larsen-Freeman, D. (eds.) Applying Intercultural Linguistic Competence to Foreign Language Teaching and Learning. Sarajevo, IBU Publications, pp. 611–618.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-06-30