СТРУКТУРА РАЗГОВОРА И УПРАВЉАЊЕ ПРЕУЗИМАЊЕМ УЛОГА У ИНТЕРАКЦИЈАМА ИЗМЕЂУ СЛУЖБЕНИКА И КЛИЈЕНАТА У ЈЕДНОЈ КАНЦЕЛАРИЈИ ЗА ИЗДАВАЊЕ ВОЗАЧКИХ ДОЗВОЛА У НИГЕРИЈИ
DOI:
https://doi.org/10.21618/fil2429475mKljučne reči:
анализа разговора, издавање возачких дозвола, Федерална комисија за сигурност путева, Нигерија, преузимање улоге говорникаApstrakt
Ова студија бави се структуром разговора и преузимањем улога у интеракцијама између клијената и службеника Федералне комисије за сигурност путева у једној од канцеларија за издавање возачких дозвола у Нигерији у циљу објашњења како социокултурне нијансе обликују структуру разговора у овом контексту. Материјал садржи 21 узорак интерактивних секвенци које су пажљиво одабране унутар корпуса од 13 сати снимљених разговора и које су пажљиво обрађене уз помоћ анализе разговора. Резултати откривају да се ове интеракције остварују у облику повезаних парова и да се, у највећем броју случајева, шире уз помоћ уметнутих секвенци. Поред тога, улоге у разговору између службеника и клијената распоређују се према принципу самоодабира, према процедурама у којима тренутни говорник одређује сљедећи садржај и гдје се пружа подршка изговореном садржају, које углавном контролише службеник. Постоје разноврсни сигнали за тишину и паузу, социоцентричне паузе, повезане парове, отезања, висину гласа, преклапања и прекиде, који представљају сигнале за преузимање улоге говорника у разговору те њено уступање. Наведена обиљежја откривају да су ове интеракције институционална врста разговора, што је особено за овакву врсту друштвеног окружења.
Reference
Adegbite, W. & Odebunmi, A. (2003) Discourse tact in doctor-patient interactions in English: An analysis of diagnosis in medical communication in Nigeria. Nordic Journal of African Studies 15(4), 499–519.
Arminen, I. (1988) Institutional interaction: Studies of talk at work. England, Ashgate Publishing Ltd.
Atkinson, M. J., & Drew, P. (1979) Order in Court: The organisation of verbal interaction in judicial settings. London, Macmillan.
Boden, D. (1994) The business of talk: Organizations in action. New York, NY, Polity.
David, S. O. (2019) Conversation of doctor-patient discourse in North Central Nigeria: A study of Nassarawa State University, Keffi Health Services Unit. Journal of Languages, Linguistics and Literary Studies, 8(1), 29–37.
Greatbatch, D. (1988) A turn-taking system for British news interviews. Language in Society, 17, 401– 430.
Filipi, A. (2009) Parent and toddler interaction: The development of interactional competence through pointing, gaze and vocalisations. John Benjamins.
Filipi, A. (2015) The development of recipient-design in bilingual parent-child interaction. Research on Language and Social Interaction, 48(1), 100–119.
Forrester, M. A. (2008) The emergence of self-repair: A case study of one child during the early preschool years. Research on Language and Social Interaction, 41(1), 99–128.
Johnstone, B. (2010) Discourse Analysis. 2nd ed. UK: Blackwell Publishers.
Heritage, J. (2009) Conversation analysis as social theory. In Turner B. (ed.) Blackwell Handbook of Social Theory, 300–320.
Kato, F. (2000) Discourse approach to turn-taking from the perspective of tone choice between speaker. Diss. University of Birmingham.
Liddicoat, A. J. (2007) An Introduction to Conversation Analysis. London: The Tower Building.
Mazeland, H. (2006) Conversation Analysis. In K. Brown (ed.) Encyclopedia of Language and Linguistics, 153–163. Elsevier.
McHoul, A. (1978) The organization of turns at formal talk in the classroom. Language in Society, 7. 183–213.
Mehan, H. (1979) Learning lessons: Social organization in the classroom. Cambridge. MA, Harvard University Press.
Mey, J. L. (2001) Pragmatics: An introduction. United Kingdom, Blackwell.
Negretti, R. (1999) Web-based activities and Sla: A conversation analysis research Approach. Universite di Verona.
Olateju, M. (2004) Turn allocation techniques in ESL chemistry lessons. In A.L. Oyeleye, (ed.) Language and Discourse in Society. Ibadan, Hope Publications Ltd. 156–167.
Peräkylä, A. (1995) AIDS counselling: Institutional interaction and clinical practice. Cambridge, Cambridge University Press.
Shepherd, M. A. (2010) A discourse analysis of teacher-student classroom interactions. Diss. Faculty of USC Graduate School, University of Californa.
Silverman, D.& Peräkylä, A. (1990) AIDS counselling: the interactional organization of talk about ‘delicate’ issues. Sociology of Health and Illness. 12(3), 293–318.
Stubbe, M., Lane, C., Hilder, J., Vine, E., Vine, B., Marra, M., ... & Weatherall, A. (2003) Multiple discourse analyses of a workplace interaction. Discourse Studies, 5(3), 351–388.
Svennevig, J. (2018) Decomposing turns to enhance understanding by L2 speakers. Research on Language and Social Interaction, 51(4), 398–416.
Thornton, S. & Noemi, R. (2006) Analysing classroom interactions using critical discourse analysis. Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5. 273–280.
Uwen, G. O. (2020) Politeness strategies in lawyer-client interactions in English in selected law firms in Calabar, Cross River State. University of Uyo Journal of English and Literature, 12, 255–258.
Uwen, G. O. & Ebam, P. O. (2019) Road traffic signs’ literacy and its implications on road users in Calabar. Journal of the Reading Association of Nigeria, 18(2), 163– 171.
Uwen, G. O. & Ekpenyong, B. A. (2022) “Esprit de corps”. Ingroup identity construction and contextual conceptualisations among the (para)military discourse community. Journal of Language, Identity and Education. 1–16.
Whalen, M., & Zimmerman, D. H. (1987) Sequential and institutional contexts in calls for help. Social Psychology Quarterly, 50, 172–85.
Woofitt, R. (2005) Conversation analysis and discourse analysis. London, Sage Publications Ltd.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca

Ovaj rad je pod Creative Commons Aуторство-Nekomercijalno-Bez prerade 4.0 Internacionalna licenca.