Kомуникативна обиљежја одабраних примјера употребе језика на Tвитеру генерације „з” из Nигерије којој је енглески други језик
DOI:
https://doi.org/10.21618/fil2430130oKljučne reči:
енглески као други језик, генерација „З”, језик, Твитер (Икс), сленг, мимовиApstrakt
Разнолике студије понашања генерације „З” тичу се многих друштвених мрежа, али се много мање пажње поклања Твитеру (однедавно мрежа Икс), као мјесту на коме се објављују микроблогови (концизни текстуални садржај као реакција на неку актуелну друштвену тему или одговор на нечији став). Ова студија попуњава ту празнину тако што испитује разнолика комуникативна обиљежја и факторе који утичу на употребу језика одабраних појединаца генерације „З” којима је енглески други језик на Твитеру. Намјерно смо одабрали пет популарних медијских личности генерације „З” у Нигерији (Ениолува Адеолува, Рину Одуала, Емека Нвагбараока, Хаува Лавал и Абдулсалам Идрис) који представљају огледну групу. Приликом обраде података примијенили смо квалитативну методу у комбинацији са аналитичком која проистиче из принципа наведених у публикацији Теоретски оквир критичке стилистике: набрајање и описивање, представљање радњи/ догађаја/стања, изједначавање и супротстављање те успостављање приоритета Леслија Џефриза (2010). Иако у датом случају постоји неколико утицајних личности на Твитеру, узорак се бави онима који су Нигеријци, старости од 18 до 26 година, те активни корисници Твитера. Но, то је узорак за ову студију. На основу резултата студије, пет комуникативних обиљежја које често користе појединци генерације „З” којима је енглески други језик јесу: емотикони, сленг, мимови (графичке анимације), обиљежавање теме или садржаја, те промјене језичког регистра. Међу поменутима, сленг и мимови чешћи су од посљедња два. У том погледу, ова студија показује да на наведена комуникативна биљежја дате групе утиче сложени колоплет фактора, укључујући ограничење броја словних мјеста, друштвена питања, друштвени идентитет, поп културу, те сналажење у дигиталном окружењу, што напосљетку обликује њихову јединствену праксу и идентитете у електронској комуникацији.
Reference
Ahmed, H. A. (2022) Critical stylistics vs critical discourse analysis: A general review of the two main critical approaches to language studies. Social Science Journal 12(2), 6791–6801.
Alharthi, M., Bown, A., & Pullen, D. (2020) The use of media platforms to enhance vocabulary development in learning a new language: A review of the literature. Arab World English Journal (AWEJ) (6), 318–331.
Anderson, S. (2011) “The Twitter toolbox for educators”. Teacher Librarian; Bowie 39 (1), 27–30.
Boyd, D. M. & Ellison, N. B. (2007) Social network sites: Definitions, history and scholarship. Journal of Computer: Medicated Communication 13(1), 210–230.
Cilliers, E. J. (2017) The challenge of teaching Generation Z. International Journal of Social Sciences, 3(1), 188-198. https://doi.org/10.20319/pijss.2017.31.188198 [Accessed 27th December 2024].
Hajare, R. A. (2023) Slang language and generation ‘Z’: A sociolinguistic study. International Journal of Current Science 13(1), 739–743.
Ivenz, P. & Polakova, P. (2024) Gen Z students and their perceptions of technology in the process second language acquisition based on the language proficiency level. Arab World English Journal (AWEJ), 15(3), 3-17. https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol15no3.1 [Accessed 27th December 2024].
Jeresano, E. M., & Carretero, M. D. (2022) Digital culture and social media slang of Gen Z. United International Journal for Research & Technology 3(4), 11–25.
Jeffries, L. (2010) Critical Stylistics: The Power of English. Palgrave Macmillan.
Jeffries, L. (2014) Critical Stylistics. In M. Burke (Ed.) The Routledge Handbook of Stylistics. Abingdon, Oxon, pp. 408–420.
Jeffries, L. (2015). Textual meaning and its place in a theory of language. Topics in Linguistics 15(1), 1–10.
Juli, A., Social, M. & Esti, A. (2024) Comparison of slang in millennials and Gen Z: A semantic analysis in the context of linguistic learning. Semantik: Jurnal Riset Ilmu Pendidikan, Bahasa dan Budaya, 2(3), 206–215. https://doi.org/10.61132/semantik. v2i3.792 [Accessed 27th December 2024].
Mansor, N., & Abd-Rahim, N. (2017) “Instagram in ESL classroom”. Man in India 97(20), 107–114.
Mak, B., & Coniam, D. (2008) Using Wikis to enhance and develop writing skills among Secondary School Students in Hong Kong. System 36, 437–455.
Maqbool, S., Ismail, S. A., & Maqbool, S. (2020) Language learning strategies for Gen Z ESL learners as digital natives. Universal Journal of Education Research 8(8), 3439–3448.
Meliani, P. E., Ratminingsih, N. M., & Mahendrayana, G. (2021) Code-mixing as a language style in communication through social media Twitter. Journal of English Language Education 4(2), 1–11.
Obasi, J. C., & Etike, V. E. (2023) Representation of power relations in Twitter feud between the US and Iranian politicians after the killing of Qasem Soleimani. Howard Journal of Communication, 34 (5), 477–499.
Ononye, C. F., Esan, O. I., & Yunana, A. (2021) Participant’s roles and cognitive relations in Niger Delta conflict news discourse. Sage Open, 11(2), 1–10.
Puspita, G. V. & Ardianto, A. (2024) Code-switching and slang: An analysis of language dynamics in the everyday lives of Generation Z. Linguistics Initiative 4(1), 75–87. https://doi.org/10.53696/27753719.41127 [Accessed 27th December 2024].
Seemiler, C., & Grace, M. (2017) Generation Z: Educating and engaging the next generation of students. About Campus 22 (3), 21–26. https://doi.org/10.1002/abc.21293 [Accessed 27th December 2024].
Shruthi, S., Aravind, B. R., & Mathivysali, M. L. (2024) Quantitative research on Gen Z slang terms for a diverse group of people. Emerging Trends in Languages (ETL) 1(1), 24–31.
Telaumbanua, Y. A., Zendrato, N. E. V., Nazara, B. T., Harefa, E. C., & Harefa, A. (2024) Analyzing the language style of Generation Z teenagers in their Instagram posts. Journal of English Language Teaching and Literature (JELITA), 5(2), 2721– 1916 https://doi.org/10.56185/jelita.v5i2.790 [Accessed 28th December 2024].
Tufail, Asgher, & Ali, 1. (2024) Deciphering the digital vernacular: A study of Generation Z slang on social media platforms. Pakistan Languages and Humanities Review 8(2), 835-847. https://doi.org/10.47205/plhr.2024(8–11)75. [Accessed 28th December 2024].
Yusuf, Y. Q., Fata, I. A. & Aini, R. (2022) ‘Gotchuu!’: The use of slang in social media by Generation Z. LiNGUA 17 (2), 167–174.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca

Ovaj rad je pod Creative Commons Aуторство-Nekomercijalno-Bez prerade 4.0 Internacionalna licenca.