Развијање вјештине разумијевања одслушаног текста кроз подкасте у настави страног језика

Autori

  • Јана Кухарова Економски универзитет у Братислави Факултет примијењених језика Одсјек за њемачки језик
  • Ингрид Куновска Економски универзитет у Братислави Факултет примијењених језика Одсјек за њемачки језик
  • Ева Страдиотова Економски универзитет у Братислави Факултет примијењених језика Одсјек за енглески језик
  • Радослав Штефанчик Економски универзитет у Братислави Факултет примијењених језика Одсјек за интеркултурну комуникацију

DOI:

https://doi.org/10.21618/fil2430163k

Ključne reči:

подкаст, вјештина слушања, страни језик, учење, подучавање

Apstrakt

У овом раду настојимо да представимо једну од могућности развоја вјештине разумијевања одслушаног текста уз помоћ савременог медија – подкаста – у процесу подучавања и усвајања неког страног језика. Користили смо двије главне научне методе: експеримент и упитник. Експериментом је било замишљено да се докаже како кориштење подкаста у настави њемачког језика позитивно утиче на вјештину слушања код студената. Користили смо упитник да прикупимо податке о мишљењима, искуствима и ставовима експерименталне групе у погледу кориштења подкаста у образовном процесу. Циљну групу чинило је 196 студената друге године додипломских студија Економског универзитета у Братислави (Словачка), који су похађали наставу из њемачког језика струке током три семестра. У поређењу са традиционалном наставом, сматрамо да је употреба подкаста учинковито средство за учење страног језика. Но, потребно је на прави начин мотивисати студенте за процес самосталног учења, с обзиром на то да овај облик, уколико му се не приступи са високом дозом подстицаја, неће донијети очекиване резултате. Студенти који су користили подкасте као додатак настави побољшали су сопствене вјештине разумијевања одслушаног текста. Подкаст може унаприједити идентификацију значења ријечи чији су правопис и изговор различити. Поред тога, подкасти могу помоћи у разумијевању садржаја изговореног текста, те у његовом свеукупном поимању. Међутим, мотивација студената да уче страни језик од изузетне је важности, што се напосљетку види из закључака овог рада. Подкасти могу да унаприједе вјештине кориштења неког страног језика, али обавеза је студената да се према процесу учења односе одговорно и да се редовно спремају за часове.

Reference

Abdous, M., Camarena, M. M. & Facer, B. R. (2009) MALL Technology: Use of academic podcasting in the foreign language classroom. ReCALL, 21 (1), 76–95. DOI: 10.1017/S0958344009000020

Abdulrahman, T., Basalama, N., & Widodo, M. R. (2018) The Impact of Podcasts on EFL Students' Listening Comprehension. International Journal of Language Education, 2 (2), 23–33.

Bosenius, P. & Donnerstag, J. (2004) Interaktive Medien und Fremdsprachenlernen. Band 17. Frankfurt am Main, Peter Lang.

Brünner, I. (2009) Gehirngerechtes Lernen mit digitalen Medien. Ein Unterrichtskonzept für den integrativen DaF-Unterricht. München, IUDICIUM Verlag.

Chacon, C. T. & Perer, M. A. C. (2011) The Podcast as an Innovation for the Teaching of English as a Foreign Language. Pixel-Bit- Revista De Medios Y Educacion, 39, 41–54.

Civegna, K. (2005) Authentische Texte. In: H.-L. Krechel (ed.) Mehrsprachiger Fachunterricht in Ländern Europas. Tübingen, Gunter Narr Verlag, pp. 168–172.

Dere, I. & Akkaya, A. C. (2022) Distance Social Studies Courses in the Pandemic Period with the Experiences of Teachers. Cukurova University Faculty of Education Journal. 51 (2), 1172–1206. DOI: 10.14812/cuefd.1035594.

Dmytriieva, O. (2018) Using Podcasts for Teaching English (Through the Example of "English With Oleseya" Radio English Lessons and Podcasts). Science and Education, 2, 161–166.

Edelhoff, Ch. (1985) Authentizität im Fremdsprachenunterricht. In: Ch. Edelhoff (ed.) Authentische Texte im Deutschunterricht. Ismaning, Max Hueber Verlag, pp. 7–30.

Erben, T., Ban, R. & Castaneda, M. (2009) Teaching English Language Learners through Technology. London, Routledge. DOI: 10.4324/9780203894422.

Fouz-González, J. (2019) Podcast-based pronunciation training: Enhancing FL learners’ perception and production of fossilised segmental features. ReCALL, 31 (2), 150–169.

Freudenstein, R. (2007) Unterrichtsmittel und Medien: Überblick in Lehr- und Lernmaterialien und Unterrichtsmedien. In: K. R. Bausch, H. Christ & H. J. Krumm (Eds), Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Francke, pp. 395–399.

Gnaur, D. & Huttel, H. (2016) Podcasting for Teaching and Learning in Higher Education. Aalborg, Universitetsforlag.

Goldman, T. (2018) The Impact of Podcasts in Education. Pop Culture Intersections, 29. https://scholarcommons.scu.edu/engl_176/29 [Accessed 15th July 2024].

Halone, K., Cunconan, T. M., Coakley, C. G. & Wolvin, A. D. (1998) Toward the establishment of general dimensions underlying the listening process. International Journal of Listening, 12 (1), 12–28. DOI: 10.1080/10904018.1998.10499016.

Hantschel, H.-J., Brinitzer, M., Kromer, S., Möller-Frorath, M. & Ros, L. (2013) DaF unterrichten. Basiswissen Didaktik Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Stuttgart, Ernst Klett Sprachen GmbH.

Hammersley, B. (2004) Audible Revolution. The Guardian, 12 February 2004, https://www.theguardian.com/media/2004/feb/12/broadcasting.digitalmedia [Accessed 19th July 2024].

Hargie, O. (2011) Skilled interpersonal communication: Research, theory and practice. 5th edition. London, Routledge.

Hense, J. & Bernd, M. (2021) Podcasts, Microcontent & MOOCs. Potsdam, Universitätsverlag Potsdam.

Kay, R. H. (2012) Exploring the use of video podcasts in education: A comprehensive review of the literature. Computers in Human Behavior, 28 (3), 820–831. DOI: 0.1016/j.chb.2012.01.011.

Kolečáni Lenčová, I., Kováčová, M. & Tomášková, S. (2018) Neue Wege im DaFUnterricht. Bildende Kunst – Spielfilm – digitale Medien. Nümbrecht, KIRSCH-Verlag.

Kunovská, I. (2015) Internet a výučba cudzích jazykov. Fórum cudzích jazykov, 7 (4), 33–39.

Kucharová, J. (2015) Testovanie receptívnej komunikačnej zručnosti počúvanie s porozumením. In: M. Cýchová (ed.) Komunikatívne testovanie cudzieho jazyka: jazyková úroveň A1 a A2. Anglický jazyk. Nemecký jazyk. Ruský jazyk. Bratislava, Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania, pp. 34–56.

Marx, A., Heppt, B. & Henschel, S. (2017) Listening comprehension of academic and everyday language in first language and second language students. Applied Psycholinguistics, 38 (3), 571–600.

Micic, S. & Cajka, Z. (2013) Listening Strategies in Language Learning and their Teaching Practice in Serbia. Naslede, 10 (25), 147–159.

Mohamed, M. M. K. (2018) Using Audiobooks for Developing Listening Com- prehension among Saudi EFL Preparatory Year Students. Journal of Language Teaching and Research 9, 64–64. DOI: 10.17507/jltr.0901.08.

Nadhianty, A., & Purnomo, A. (2020) Implementatiom podcast and learning video to connecting in distance. Proceeding International Conference on Islamic Education, (4). Malang, Universitas Islam Negeri (UIN) Maulana Malik Ibrahim Malang, 24-29.

Nurkhamitov, M. R. & Gerkina, N. V. (2017) Using the Technology of Podcasting in Modern Foreign Language Teaching. Modern Journal of Language Teaching Methods, 7 (9), 299–302.

Pelet, J. E. (2013) E-Learning 2.0 Technologies and Web Applications in Higher Education, Advances in Higher Education and Professional Development. Premier reference source. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-4876-0 [Accessed 19th July 2024].

Polomská, D. (2013) Metódy a techniky na rozvíjanie receptívnych komunikačných zručností. Prešov, MPC.

Retnawati, E. (2019) Efforts to support and expand the use of educational technology as a means of delivering learning. International Journal of Indonesian Education and Teaching (IJIET) 3, 128–137. DOI: 10.24071/ijiet.v3i1.1725.

Ramirez, C. C. Del C. (2011) Neue Medien im DaF-Unterricht: Theorie und Praxis zum Hörverstehenstraining mit Podcasts. Informationen Deutsch als Fremdsprache, 38 (1), 36–69. DOI: 10.1515/infodaf-2011-0105.

Şendağ, S., Gedik, N. & Toker, S. (2018) Impact of repetitive listening, listening-aid and podcast length on EFL podcast listening. Computers & Education, 125, 273–283. DOI: 10.1016/j.compedu.2018.06.019.

Stefancik, R. & Stradiotová, E. (2020) Using Web 2.0 Tool Podcast in Teaching Foreign Languages. Advanced Education, 7 (14), 46–55. DOI: 10.20535/2410- 8286.198209.

Stork, A. (2012) Podcasts im Fremdsprachenunterricht – ein Überblick. Informationen Deutsch als Fremdsprache, 39 (1), 3-16. DOI: 10.1515/infodaf-2012-0102.

Stradiotová, E., Zsapková, E. & Pašková, H. (2018) Počúvanie s porozumením s podporou technológií. In: Kunovská, I. (ed.) Moderné trendy vo výučbe cudzích jazykov. Brno, Tribun EU, pp. 141–156.

Sysoev, P. V. & Evstigneev, M. N. (2015) Foreign Language Teachers’ Competency in Using Information and Communication Technologies. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 200, 157–161. DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.08.037.

Tan, Y. H. & Mong, K. T. (2006) Audioblogging and Podcasting in Education. Ministry of Education.

Underwood, M. (1989) Teaching listening. New York, Longman.

Vandergrift, L. (1997) The Cinderella of Communication Strategies: Reception Strategies in Interactive Listening. The Modern Language Journal, 81 (4), 494–505. DOI: 10.1111/j.1540-4781.1997.tb05517.x.

Wang, L. & MacIntyre, P. (2021) Second language listening comprehension: The role of anxiety and enjoyment in listening metacognitive awareness. Studies in Second Language Learning and Teaching, 11 (4), 491–515. DOI: 10.14746/ssllt.2021.11.4.2.

Wolvin, A. D. & Coakley, C. G. (1993) A Listening Taxonomy. In A. D. Wolvin. & C. G. Coakley (eds.), Perspectives on Listening. Norwood, N. J., Ablex Publishing Corporation, pp. 15–22.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-12-31