Називи производа у савременом српском језику
DOI:
https://doi.org/10.21618/fil2021134tSchlagworte:
називи производа, семиотика, генерички називи, прагматикаAbstract
У овом раду посветићемо се проучавању феномена где је одређени број производа превазишао статус именовања датог производа до тога да га можемо сматрати речју која се користи уместо генеричких или иностраних назива за те производе. На почетку рада посветићемо се проучавању ових назива имена производа са становишта семиотике и објашњавању принципа који доводе до ове појаве. У другом делу рада посветићемо се проучавању истраживања које је обављено путем анкете. У анкети смо имплицитним путем проучавали избор између назива производа или генеричких речи када се као стимуланс пружи слика производа. Резултати указују на превасходну доминацију имена производа у односу на генеричка имена (осим у једном случају), што отвара могућности за даља проучавања овог феномена.
Literaturhinweise
References
Chandler, Daniel (2007), The Basics Semiotics 2nd ed, London: Routledge.
Collantes, F. Xavier Ruiz, Oliva, Mercè (2015), „Narrativity approaches to branding”, George Rossolatos (ed.), Handbook of Brand Semiotic, Kassel: Kassel University Press, 89–150.
Domazet, Ivana (2015) „Nacionalni brend Srbije kao faktor unapređenja konkurentnosti zemlje”, Ivan Stošić (ed.), Strukturne promene u Srbiji: dosadašnji rezultati i perspektive: tematski zbornik, Beograd, 482–496.
Labudović, Boris (2007), „Nikolas Luman kao komunikolog: Masmediji i javnost u opštoj teoriji društvenih sistema”, Časopis za upravljanje komuniciranjem, Br. 4, godina 2, Novi Sad: Protocol, 89–110.
Mangano, Dario, Marrone, Gianfranco (2015), „Brand language: Methods and models of semiotic analysis”, George Rossolatos (ed.), Handbook of Brand Semiotic, Kassel: Kassel University press, 46–88.
Nöth, Winfred (1995), Handbook of Semiotics, Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press.
Oswald, Laura R. (2012), Marketing Semiotics: Signs, Strategies and Values, Oxford: Oxford University Press.
Prokopović Bratislav B., Prokopović Tatjana S. (2011), „Brend kao naša sudbina”, Dragoljub Simonović (ed.), Ekonomika: časopis za ekonomsku teoriju i praksu, God. 57, Br. 1, Niš, 108–114.
Seperh, Parisa (2011), Semiotics and Marketing: A Case Study of Renault Co. on Iranian Market, Linköping University – Master Thesis, 2011.
Sperber, Dan, Wilson, Deirdre (2008), „A deflationary account of metaphors”,
R. Gibbs (ed.), The Cambridge Handbook of Metaphor and Thought, Cambridge: Cambridge University Press, 84–105.
Šimunović Petar (2009), Uvod u hrtavsko imenoslovlje, Zagreb: Golden marketing-Tehnička knjiga.
Todorović, Milan (2016), „Leksikalizacija imena proizvoda u srpskom jeziku”, Miloš Kovačević, Jelena Petković (ed.), Savremena proučavanja jezika i književnosti: zbornik radova sa VII naučnog skupa mladih filologa Srbije, održanog 28. marta 2015. godine na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu, Knj. 1, Filološko-umetnički fakultet, 125–135.
Vlahović, Branislav, Vuk Radojević, Marija Bandin (2009), „Istraživanje tražnje robnih marki prehrambenih proizvoda”, Stevan Mezei (ed.), Agroekonomika: časopis Instituta za ekonomiku poljoprivrede i sociologiju sela, Br. 43/44, Novi Sad, 30–39.
Internet sources
Atom.co.rs https://www.altom.co.rs/samolepljive-trake/ (18. 10. 2018)
Brendovi.com http://www.brendovi.com/content/view/1101/65/ (21. 06. 2019)
Degame.rs http://www.degame.rs/samolepljiva-traka.html (18. 10. 2018)
Henkel.com https://www.henkel.com/brands-and-businesses/sellotape-550908 (21. 06. 2019)
Jaffa.rs https://www.jaffa.rs/brands/jaffa-cakes/#section-2 (21. 06. 2019)
MBS.rs http://www.mbs.rs/o-nama/ (21. 06. 2019)
Registracija žigova http://reg.zis.gov.rs/regis/detail.php?entity=mark&lang=sr&file_ nbr=1978_00000993 (21. 06. 2019)
Stark.rs http://www.stark.rs/brendovi/40/smoki/ (21. 06. 2019)
Tapensgroup.rshttps://tapensgroup.rs/?gclid=EAIaIQobChMI3-eJnKuQ3gIVXo GyCh1iEgLdEAAYASAAEg JeWfD_BwE (18. 10. 2018)
Vegeta.hr https://www.vegeta.hr/hr/o-vegeti/povijest-vegete# (21. 06. 2019)
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2022 Der Philologe – Zeitschrift für Sprache, Literatur und Kultur
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.