ИТАЛИЈАНСКА КУЛТУРА КАО БРЕНД У ЈЕДНОМ УЏБЕНИКУ ИТАЛИЈАНСКОГ ЈЕЗИКА ЗА А1 НИВО

Autori

  • Јелена Павловић Јовановић Универзитет у Крагујевцу Филолошко-уметнички факултет
  • Ане Фери Независни истраживач

DOI:

https://doi.org/10.21618/fil2429499p

Ključne reči:

Италија, италијански језик, култура, бренд, уџбеник, А1 ниво, квалитативна анализа

Apstrakt

У раду се бавимо анализом италијанске културе као бренда у уџбенику Chiaro! за А1 ниво. У анализи комбинујемо достигнућа семиотике са истраживањима културе у уџбеницима страног језика. Брендирање нације укључује различите елементе од традиције, хране и пића, културних дестинација, па све до елемената свакодневне културе. Квалитативном методом анализирали смо италијанску културу као бренд у првих пет лекција уџбеника намењеног почетном нивоу усвајања италијанског језика код одраслих полазника. Анализом је утврђено да се италијанска култура као бренд препознаје у географским локацијама (море, планине), јелу и пићу, моди, високој култури (музика, музеји), породици и дружењу. Приказивање италијанске културе има утилитарну функцију, али се повремено остварује и лудичко-естетичка функција, посебно када се обрађују различита веровања. Након сваке лекције следе пажљиво одабрана питања која за циљ имају да пробуде асоцијације на италијанску културу, да укажу на разлике између италијанске и културе ученика, али и да ученику олакшају комуникацију на страном језику. Нарочита вредност уџбеника јесте издвојен сегмент лекције посвећен култури, који се налази на крају сваке тематске јединице.

Reference

De Savorgnani, Giulia, Beatrice Bergero (2011), Chiaro! (corso di italiano): Libro dello studente ed esecizario A1, Firenze: Alma Edizioni.

Literatura

Afanasyeva, Т. S, N. I. Grishakina (2019) The use of representative systems as a means of theaching students, Doi: 10.15405/epsbs.2019.04.100.

Badovinac, J., N. Vlaškalić (2021) Elementi kulture i civilizacije u udžbeniku italijanskog jezika Nuovo Espresso 1 – Video corso i Caffè culturale. Методички видици. 12, pp. 290–304. DOI: 10.19090/MV.2021.12, 289‒304.

Bošković, D., M. Kovačević & N. Bubanja (2019) Brendovi u književnosti, jeziku I umetnosti, XIII međunarodni naučni skup Srpski jezik, književnost, umetnost, Naučni okrugli sto Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, Kragujevac/Topola, 3. Novembar 2018, Kragujevac, Filološko-umetnički fakultet.

Bošković, D. M. Kovačević & N. Bubanja (2020) Brendovi jela i pića: književnost, jezik, umetnost, kultura XIV međunarodni naučni skup Srpski jezik, književnost, umetnost, Naučni okrugli sto Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti Kragujevac/Topola, 27. 10. 2019, Kragujevac, Filološko-umetnički fakultet.

Vrbin, S. (2014) Brendiranje obrazovаnja. Andragoški glasnik. 18/2, pp. 45–60.

Vučenović, N. (2021) Analiza govornih žanrova ženskih i muških likova u udžbenicima italijanskog jezika kao stranog iz perspektive roda. Anali Filološkog fakulteta. XXXIII (2), pp. 89–112.

Vučenović, N. (2022) (De)konstrukcija patrijarhalnih obrazaca u udžbenicima: komparativna analiza udžbenika italijanskog jezika kao stranog i srpskog jezika kao stranog. Folia linguistica et literaria. DOI: 10.31902/fll.40.2022.19.

Đurićić, M., I. Georgijev (2013) Interkulturalna kompetencija u nastavi španskog kao izbornog jezika: elementi hispanske kulture u udžbenicima Prisma od A1 nivoa do B1, Kultura i komunikacija onlajn. 4, pp. 65–78.

Ivanić, I., E. Durić (2022) Elementi rumunske kulture u udžbenicima rumunskog jezika kao stranog. Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu. 47(2), pp. 113–135.

Lujić, R., Y. Vrhovac (2012) Elementi kulture u udžbenicima francuskog jezika za niže razrede osnovne škole Un, deux, trois... nous voilà!. Strani jezici. 41(1), pp. 61–79.

Mangano, D., G. Marrone (2012) Brand language: methods and models of semiotic analysis, Handbook of Brand Semiotics. pp. 46–88.

Maričić, S., M. Moreno Fernández (2015) Elementi španske kulture u užbenicima španskog kao stranog. Strani jezici na Filozofskom fakultetu: primenjeno-lingvistička istraživanja (tematski zbornik radova). pp. 151–168.

Matić, A., Č. Nikolić (2019) Mitsko-religijska simbolika hleba u romanu Dan šesti Rastka Petrovića. Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, XIII međunarodni naučni skup Srpski jezik, književnost, umetnost, Naučni okrugli sto Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, Kragujevac/Topola, 3. novembar 2018, pp. 37–56.

Milić, К., К. Melić (2019) Književna nagrada kao brend. Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, XIII međunarodni naučni skup Srpski jezik, književnost, umetnost, Naučni okrugli sto Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, Kragujevac/Topola, 3. novembar 2018. pp. 73–84.

Novčić, B. (2015) Razvoj modela brendiranja nacije, neobjavljena doktorska disertacija, Beograd, Fakultet organizacionih nauka, https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/5749/Disertacija3653.pdf ?sequence=6&isAllowed=y, 4. 2.2023.

Perišić Arsić, O. (2018) Različiti aspekti kulture u udžbenicima srpskog kao stranog za srednji nivo: Sretan put i Učimo srpski, Susreti kultura, Deveti međunarodni interdisciplinarni simpozijum. pp. 95–105.

Perišić Arsić, O. (2017) Elementi kulture u udžbenicima srpskog i hrvatskog jezika kao stranog - početni nivo. Tranzicija i kulturno pamćenje: zbornik radova. pp. 369–380.

Paleta, A. (2021) La formula di saluto «salve» nell’insegnamento della lingua italiana come lingua straniera (livello di competenza A1). Romanica Cracoviensia. 2. doi:10. 4467/20843917RC.21.010.14065.

Sekulić, M. S. Stevanović (2019) Don Kihot između književnosti, mita i brenda. Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, XIII međunarodni naučni skup Srpski jezik, književnost, umetnost, Naučni okrugli sto Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, Kragujevac/Topola, 3. novembar 2018. pp. 85–97.

Suzić, R. (2021) Analiza sadržaja i elemenata kulture u udžbeniku za engleski jezik Pioneer. Metodički vidici. 12. pp. 121–132. https://doi.org/10.19090/mv.2021.12, 121‒132.

Suzić, R., B. Radić-Bojanić (2018) Elementi anglofone kulture u užbenicima na tercijarnom nivou obrazovanja (FCE I CAE). Jezici i kulture u vremenu i prostoru: tematski zbornik. 7/1, pp. 513–522.

Raković, М. (2019) Sadržaji o srpskoj kulturi u udžbenicima srpskog kao stranog za A nivo (metodički aspekt). Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, XIII međunarodni naučni skup Srpski jezik, književnost, umetnost, Naučni okrugli sto Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, Kragujevac/Topola, 3. novembar 2018. pp. 373–386.

Silva-Alves, J. E. N. (2020) Do que se diz ao que se faz análise da constituição de um LD de Italiano para Estrangeiros. Fórum Linguístico. I7(4), pp. 5365–5380, https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8075452, 13. 5. 2023.

Spasić, N. (2019) Autentičnost srpske kulture u didaktičkim materijalima srpskog kao stranog (lingvokulturološki aspekt). Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, XIII međunarodni naučni skup Srpski jezik, književnost, umetnost, Naučni okrugli sto Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti, Kragujevac/Topola, 3. novembar 2018. pp. 387–403.

Willingham, Daniel T. Ask the Cognitive Scientist: Do Visual, Auditory, and Kinesthetic Learners Need Visual, Auditory, and Kinesthetic Instruction?, https://www.aft.org/ae/summer2005/willingham, 5. 2. 2023.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-06-30